Izglītības programma “Psihosociālā konsultēšana darbā ar klientu” tālmācībā11.10.2021

Labdien!

Sokrata tautskola aicina sociālos darbiniekus un sociālo pakalpojumu sniedzējus apmeklēt izglītības programmu “PSIHOSOCIĀLĀ KONSULTĒŠANA DARBĀ AR KLIENTU” tālmācībā.

Programmas mērķis:  Attīstīt sociālo darbinieku un sociālo pakalpojumu sniedzēju prasmes psihosociālā konsultēšanā.

Programmas uzdevumi: Attīstīt sociālo darbinieku un sociālo pakalpojumu sniedzēju prasmes psihosociālā konsultēšanā – risinājumu meklēt dziļāk, skatīties uz dzīves norisēm plašāk un dzirdēt ar sirdi.

Programmas mērķauditorija: sociālie darbinieki un sociālo pakalpojumu sniedzēji.

Programmas apjoms: 40 akad.stundas

1.modulis: Attiecību veidošana – 8 akad.stundas

2.modulis: Risināmā jautājuma izzināšana – 8 akad.stundas

3.modulis: Iespēju pieņemšana un  risinājuma meklēšana – 8 akad.stundas

4.modulis: Aktīva vērošana un iesaistīšanās – 8 akad.stundas

5.modulis: Sadarbības noslēgums un novērtēšana – 8 akad.stundas

Kopā: 40 akad. stundas

Programmas saturs:

1.modulis: Attiecību veidošana

  • Kas ir attiecības starp profesionāli un klientu?
  • Kāpēc attiecību sākumposms ir ļoti svarīgs – gan veiksmīgs, gan arī neveiksmīgs.
  • Darba vides sakārtošana konsultēšanai – pirmais impulss sadarbībai.
  • Kā manas domas, sajūtas un privātā dzīve var ietekmēt konsultēšanu?
  • Kā attiecībās ar klientu ievērot robežas –  paliekot katram pie sava „ES”?
  • Sadarbības noteikumu atruna un dziļa pieņemšana.
  • Praktisko uzdevumu prakse, kas virza tuvāk aktuālajam jautājumam – kāpēc es šeit esmu? Un, kas ir īstais iemesls…
  • Gaidas, vēlmes, ilūzija un sapņi – palīdzoši un traucējoši.
  • Izšķirtspēja – sociālā darbinieka attīstības kompetence.

2.modulis: Risināmā jautājuma izzināšana

  • Kā iemācīties patiesi klausīties?
  • Kā iemācīties atklāti klausīties?
  • Kā iemācīties ar sirdi klausīties?
  • Un kas ir tas, kas klausās – es pats vai mans EGO, varbūt mani aizspriedumi vai mana mīlestība pret cilvēkiem?
  • Kā iemācīties klausīties sistēmiski – sadzirdēt atslēgas vārdus, saprast simbolus un ļaut klientam BŪT.
  • Kas un kā izdara izvēli savā dzīvē?
  • Kā izprast dažādas izvēles, kas, iespējams, ar mani nemaz nesakrīt.
  • Hipotēzes izvirzīšana un atpazīšana.
  • Risināmo jautājumu precizēšana un noskaidrošana.
  • Praktisko uzdevumu prakse, kas ļauj sadzirdēt īstos jautājumus (izmantojot visas maņas).
  • Kā uztvert  un saprast pateiktos vārdus? Mācīšanās izprast simbolus – gan psiholoģiskus, fiziskus, garīgus un psihosomatiskus.
  • Izšķirtspēja – sociālā darbinieka attīstības kompetence.

3.modulis: Iespēju pieņemšana un  risinājuma meklēšana

  • Kas ir iespējas mūsu ikdienā?
  • Iespējas ir vienmēr – noticēšu es pats – noticēs mans klients!
  • Būt atvērtam dziļākai pētniecībai un meklēt jaunas iespējas!
  • Skatīties arī tur, kur nekad nav būts. Uzrunāt tos, ar kuriem nekad nav runāts. Ļauties.
  • Ieraudzīt ar acīm saredzamo.
  • Saklausīt ar sirdi saklausāmo.
  • Pieņemt dažādo un citādo.
  • Fokuss jautājumu risināšanā – mācāmies atgriezties pie sākotnes – noteiktības.
  • Ļauties atklāties, ļauties atklāsmēm, ļauties pārmaiņām.
  • Izvēlēties risināšanas veidus, tehnikas un sabiedrotos.
  • Izšķirtspēja – sociālā darbinieka attīstības kompetence.

4.modulis: Aktīva vērošana un iesaistīšanās

  • Ko rāda mana ikdiena – kas ir mana šodienas realitāte?
  • Mācos sevi vērot un pieņemt šo procesu.
  • Mācos apzināties savu klātbūtni notiekošajā.
  • Vai es esmu gatavs mainīties? Vai es esmu gatavs tūlīt mainīties? Vai es kādreiz mainīšos?
  • Kas var palīdzēt ceļā uz manām pārmaiņām?
  • Sākums – praktiska darbošanās.
  • Sākums – „kustība uz pārmaiņām”.
  • Sākums – ikdienas prakse.
  • Saskatīt atšķirīgo un novērtēt esošo.
  • Apzināties savu varēšanu un savu nevarēšanu.
  • Meklēt iekšējos resursus un attīstīt nebijušas idejas!
  • Izšķirtspēja – sociālā darbinieka attīstības kompetence.

5.modulis: Sadarbības noslēgums un novērtēšana

  • Sarunas noslēguma veidošana.
  • Sadarbības izvērtēšana – plusi un mīnusi.
  • Vai sarunas noslēgums ir gala punkts?
  • Kas ir sadarbības noslēgums klientam un kas sociālajam darbiniekam?
  • Svarīgāko sasniegumu pārrunāšana un atzīšana.
  • Drosme skatīties uz priekšu – nākotnes redzējums (no dažādām perspektīvām, praksēm, skatījumiem uz dzīvi un notiekošo sev līdzās)
  • Kas ir rezultāts – redzams, neredzams, šodien, vakar, rīt?
  • Kas nosaka mūsu kopdarbības rezultātu?
  • Atvadīšanās un atlaišana.
  • Savstarpējās mijiedarbības izvērtēšana un pateikšanās.
  • Izšķirtspēja – sociālā darbinieka attīstības kompetence.

Īstenošanas plāns: Nodarbību saturs tiks izklāstīts ar dažādām metodēm – lekcija, diskusija, praktiskie vingrinājumi.

Dalībnieka guvums:

  • sociālo darbinieku  un sociālo pakalpojumu sniedzēju plašāka izpratne un prakse psihosociālā konsultēšanā;
  • iespēja izzināt psihosociālo konsultēšanu visplašākajā nozīmē – teorētiski, praktiski, ikdienas un nestandarta situācijās;
  • mācīties klausīties, saklausīt un saredzēt visu apkārt notiekošo simbolu valodā;
  • attīstīt sevī empātiju, mieru un mīlestību;
  • strādāt sociālo darbu ar mīlestību, pazemību un pieņemšanu.
  • Apliecība par dalību programmā.

Programmas norises laiks un datumi: (reizi mēnesī, trešdienās), 2021.gada 3.novembris, 1.decembris; 2022.gada 5.janvāris, 2.februāris, 2.marts, plkst. 10.00 – 16.00

Lektore: Arta Skudra-Štarka, sociālā darba praktiķe. Pabeigusi Krimuldas bērnu mūzikas skolā akordeona klasi, Āgenskalna Valsts ģimnāziju, SDSPA “Attīstību”, studējusi Dānijā un Beļģijā, muzicējusi un dziedājusi folkloras draugu kopā “Skandinieki”. Šobrīd mācās Sokrāta tautskolas izglītības programmā “DOMĀTĀJS” (9. līmenis) un ieguvusi profesionālā maģistra grādu sociālajā darbā Liepājas Universitātē. Caur savu dzīves pieredzi Arta mācās palīdzēt cilvēkiem meklēt ceļu pie sevis – saprast neapgūtās mācības stundas, nebaidīties mainīt savu dzīvi, un pieņemt savu bēdu kā SKOLOTĀJU, nevis soģi. Uz visām dzīves situācijām skatīties ar pozitīvu skatu! Ikdienā Arta konsultē ģimenes par dažādiem dzīves jautājumiem – partnerattiecībām, laulības krīzēm, bērnu uzvedības problēmām, skolas neapmeklēšanu, visa veida vardarbības gadījumiem, atkarībām un sevis izzināšanu.

Programmas norises vieta:  tālmācībā, ZOOM platformā.

Dalības maksa:  EUR 160,00 + PVN  Kopā: EUR 193,60

Atlaides:

Piedaloties 2 dalībniekiem no organizācijas ir 5% atlaide.

Piedaloties 3 dalībniekiem no organizācijas ir 10% atlaide.

Piedaloties 4 un vairāk dalībniekiem no organizācijas ir 15 % atlaide.

Izglītības programma ir licencēta, kas dod iespēju privātpersonām atgūt ieguldītos līdzekļus no Valsts ieņēmuma dienesta LR likumdošanā paredzētā apmērā.

Dalībnieki saņems apliecinājumu par piedalīšanos programmā.

Pieteikties: aizpildot reģistrēšanās formu šeit.

 

Iespēja pieteikties citās Sokrata tautskolas izglītības programmās:

12.10.2021 – 09.11.2021
10:00 – 12:00 
Atbalsta grupa: “Sociālo darbinieku labbūtība darbā” attālināti
16.10.2021
10:00 – 13:00 
Atbalsta grupa: “Domstarpības attiecībās – kā tās risināt?”
27.10.2021
10:00 – 16:00
Izglītības programmas “Apzinātība sociālā darba praksē” 2.modulis: “Kā neizdegt sociālajā jomā strādājot” tālmācībā
10.11.2021
10:00 – 16:00 
Izglītības programma „Apzinātība attiecībās”, 1.modulis “ATTIECĪBU VEIDOŠANA”
24.11.2021
10:00 – 16:00
Izglītības programmas “Apzinātība sociālā darba praksē” 3.modulis: “Stresu un emociju atpazīšana sociālajā darbā”, tālmācībā

Sokrata tautskolas kontakti:

Tālrunis: 29463326

e-pasts: info@sokratatautskola.lv

www.sokratatautskola.lvwww.domatajs.lv

Ja Jūs turpmāk nevēlaties saņemt informāciju par izglītošanās iespējām Sokrata tautskolā, tad spiediet uz saites: